Wethouder Van Noort opent Schrijfmarathon

Wethouder Gert Jan van Noort is bereid gevonden om 10:00 uur de Schrijfmarathon te openen en de eerste brief te schrijven. Daar zijn wij natuurlijk erg blij mee!
Op zaterdag 9 december kan de hele dag door geschreven worden, van tien uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds. Deelnemers kunnen zoveel brieven schrijven als zij zelf willen. Eén brief is goed, maar twee of meer natuurlijk ook. Er staan tien mensen centraal uit landen over de hele wereld. We schrijven voor mensen die zijn gemarteld om wat ze geloven, die gediscrimineerd worden om wie ze zijn, die gedwongen werden te trouwen of vastgezet werden omdat ze voor hun mening uitkwamen. Amnesty zorgt voor achtergrondinformatie, voorbeeldbrieven en voorbeeldgroeten voor solidariteitskaarten. Wij van de lokale groep zorgen voor pennen, schrijfpapier en een hapje en een drankje. En natuurlijk de verzending van de brieven en de kaarten na afloop.
De schrijfmarathon vindt plaats in de Oude Synagoge aan de Jodenkerksteeg 1 in Harderwijk.