Uitgelegde inhoud van een collectebus

Voortijdig einde aan collecte van 2020

Op donderdag 12 maart aan het begin van de avond kregen wij per e-mail bericht uit Amsterdam dat men besloten had om de landelijke collecte per direct geheel stop te zetten.

“Vandaag werden in de persconferentie van het kabinet verstrekkende maatregelen bekend gemaakt vanwege het coronavirus. Zo krijgen onder andere oudere mensen en mensen met verminderde weerstand het dringende advies om gezelschappen en het openbaar vervoer te mijden. In dat licht achten wij het onverstandig om nog verder te gaan met collecteren.

Een lastige en verdrietige beslissing. Maar ons inziens wel de enige juiste omdat we de gezondheid van onze vrijwilligers en iedereen met wie zij in contact komen niet in gevaar willen brengen.”

Door de nieuwe situatie is de opbrengst van de collecte in Harderwijk nog niet bekend . Desalniettemin hartelijk dank aan alle collectanten voor hun grote inzet!

Andere activiteiten ook afgelast

Vanwege de beperkende maatregelen die gelden, gaan de activiteiten die de groep Harderwijk op de rol had staan voor de maanden april en mei voorlopig niet door.